Reklam kampanyası örneği pdf

Reklam kampanyası aşamaları nelerdir?

Reklam kampanyasını düzenleme sürecinin karar aşamaları ve her bir karar aşamasının özellikleri şöyledir:

  • Bilgi toplama ve durum analizi.
  • Reklam kampanyasının amaçlarının saptanması
  • Kampanya stratejisinin saptanması
  • Kampanya bütçesinin belirlenmesi.
  • Yaratıcı çalışmaların gerçekleştirilmesi.

Reklam kampanyası hazırlarken hangi araştırmalar yapılır?

1. “Hedef kitlenin tanımlanması ve analiz edilmesi 2. Reklam amaçlarının belirlenmesi 3. Reklam platformunun yaratılması 4. Reklam bütçesinin belirlenmesi 5. Medya planının geliştirilmesi 6. Reklam mesajının yaratılması 7. Kampanyanın uygulanması 8. Reklam etkisinin değerlendirilmesi”.

Reklamların tüketiciler üzerinde nasıl bir etkisi vardır?

Araştırmalara göre; insanlara sempatik gelen reklamların ürünleri daha kolay tercih ediliyor. Bu durum tüketici de soyut bir ihtiyaç hissi uyandırabiliyor. Doğru bir reklam çalışması tüketiciyi bilgilendirir ve yenilikçi bir yaklaşım kazandırır. Aynı zamanda da doğru alışverişe yönlendirebilir.

Bir reklam kampanyası nasıl hazırlanır?

Adım Adım Kampanya Hazırlama

  1. Mevcut Durumun Resmedilmesi.
  2. Kampanya Künyesinin/Başlatma Belgesinin Hazırlanması
  3. Kampanyanın Rakip Analizinin Yapılması Hedef Kitlesinin Belirlenmesi.
  4. Kampanya Konseptinin, İletişim Stratejisinin ve Buna Uygun Pazarlama Mecralarının Belirlenmesi.
  5. Bütçe Tahsisatları ve Satın Alımların Yapılması

Reklam kampanyasının ilk aşaması nedir?

Reklam kampanyası planlaması; pazarlama dinamiklerinin ve markanın reklamdan beklentilerinin uyumlu olup olmadığının saptanmasıyla başlar. Durum analizi; ürün/hizmet veya markaların, rakipler ve rekabetin, hedef kitle ve tüketicilerin derinlemesine etüt edilmesi aşamasıdır.

Reklam planlamasının öğeleri nelerdir?

Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir….Kampanyalarınızı hangi mecralarda yapacağınızı belirleyin

  • Platform ismi (ya da isimleri)
  • Reklam türü
  • Reklamın açıklaması
  • Reklamların yayın takvimi.
  • Bütçe.

8 Aug 2019

Bir reklam kampanyasının ilk aşaması nedir?

Reklam kampanyası planlaması; pazarlama dinamiklerinin ve markanın reklamdan beklentilerinin uyumlu olup olmadığının saptanmasıyla başlar. Durum analizi; ürün/hizmet veya markaların, rakipler ve rekabetin, hedef kitle ve tüketicilerin derinlemesine etüt edilmesi aşamasıdır.

About the Author

You may also like these